آریایی نژاد: حل مشکلات در روستاها با اولویت‌بندی انجام گیرد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

آریایی نژاد: حل مشکلات در روستاها با اولویت‌بندی انجام گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، احمد آریایی‌نژاد صبح امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به امکانات محدود و خواسته‌های بالای مردم در روستاها در بخش‌های مختلف باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و خواسته‌های مردم درست و بجا است و نمایندگان به عنوان منتخب مردم و مسئولان به عنوان خدمتگزاران نظام وظیفه دارند این مشکلات را بررسی کنند و به نیازهای مردم پاسخگو باشند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات افزود: در این راستا باید اولویت با روستاهایی باشد که جمعیت بیشتری دارند و مشکلات آنها حادتر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به عنوان نماینده باید ارتباط قوی‌تری با روستاییان داشته باشیم و در این راستا دهیاران و شوراهای اسلامی باید مشکلات و مسائل مردم روستاها را شناسایی و آن را به مراجع بالاتر ارجاع دهند تا در راستای حل مشکلات راه حل و اقدامات لازم صورت گیرد و ما هم به عنوان نماینده در جریان این مشکلات قرار بگیریم و اعتبارات لازم را در روستاها اختصاص دهیم.

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنی و تحریم از سوی استکبار از نخستین روزهای پیروزی انقلاب علیه ملت ایران شکل گرفته است و دشمن با هر حربه‌ای درصدد ضربه زدن به مردم و نظام جمهوری است که در همه این مراحل با شکست مواجه شده است.

آریایی‌نژاد تصریح کرد: دشمن در هشت سال دفاع مقدس سینه جوانان ما را با گلوله‌های نظامی هدف قرار داد و بعد از جنگ نیز از طریق جنگ نرم، ماهواره‌ها، مواد مخدر و... درصدد ضربه زدن به کشور ما بر آمد و امروز نیز با تحریم و تنگناهای اقتصادی در این راه قدم گذاشته است که تنها راه گذر از این مشکلات مقاومت، قناعت، اتکا به داشته‌ها و تولیدات داخلی است.

وی وحدت و همدلی را عامل گذر از این تنگناها برشمرد و گفت: اگر مردم ما در کنار هم باشند دشمن هرگز نمی‌تواند به این ملت و نظام ضربه بزند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما باید آگاهی مردم را در شهر و روستا نسبت به اهداف شوم دشمنان در برابر کشورمان بالا ببریم و در این راستا دهیاران در روستاها نقش بزرگی دارند.

در ادامه دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز دو وظیفه مهم نمایندگان را در مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت بر قوانین خواند و گفت: ما باید پاسخگوی مردم در روستاها و شهرها باشیم و در این زمینه مردم روستاها با توجه به محدودیت امکانات در اولویت قرار دارند.

علی‌نعمت چهاردولی اظهار داشت: برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت به تنهایی نمی‌شود حرکت کرد و باید در کنار هم برای رسیدن به پیشرفت و حل مشکلات و معضلات گام برداریم که در این راستا نمایندگان مجلس و مسئولان با همراهی و همکاری مردم می‌توانند مشکلات را حل کنند.

وی عنوان کرد: باید مشکلات شناسایی شود و مردم آن را به دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها انعکاس دهند و در این راستا طی سال‌های اخیر در روستاها تلاش‌های خوبی صورت گرفته و بسیاری از مشکلات حل شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس حل مشکلات آب آشامیدنی روستاها را توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی خواستار شد و افزود: در این زمینه باید بررسی‌های لازم صورت و روستاهایی که دارای مشکل آب آشامیدنی سالم هستند شناسایی و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدامات لازم سریعاً انجام گیرد.

وی سرقت کابل‌های برق را یکی دیگر از مشکلات مطرح شده از سوی اهالی روستاها عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز باید مدیریت برق شهرستان با متخلفان برخورد کند و مراجع قضایی نیز نسبت به مجازات این افراد اقدامات لازم را به عمل آورند.

چهاردولی دهیاران را دولتمردان کشور در هر روستا خواند و گفت: دهیاران با کمک مردم باید در راستای رفع مشکلات درون روستا تلاش کنند و مواردی مانند سرقت کابل‌ها، شناسایی سارقان و همکاری با مسئولان را داشته باشد چراکه داشتن اطلاعات کافی و به موقع در رفع هر چه سریع‌تر معضلات کمک شایانی خواهد داشت.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر نیز با اشاره به اینکه بیشتر روستاهای ملایر دارای آب آشامیدنی سالم هستند گفت: کمبود و قطع آب در روستاها به علت خشکسالی و کم شدن سفره‌های آب‌های زیرزمینی است که کمبود آب در این روستاها ایجاد شده است.

محمدرضا ترکاشوند عنوان داشت: روستاهایی که در ایام تابستان و پاییز دچار بحران آب شده‌اند توسط تانکر آب‌رسانی صورت می‌گیرد و باید اعتبارات لازم برای احیای چاه‌ها اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای مشکل‎دار ملایر دارای شبکه فرسوده آبرسانی هستند خواستار توجه بیشتر نمایندگان مردم در اختصاص اعتبارات بیشتر در این روستاها شد و افزود: توسعه شبکه آبرسانی روستای اسلام‌آباد، حاجی‌آباد و سیستم هوشمند روستای خردمند و شبکه فاضلاب روستای ازناو نیز در اولویت است.

در پایان چند نفر از دهیاران نیز مشکلات عمده در روستاها را مطرح کردند که این مشکلات شامل مشکلات بهداشتی و درمان، مشکلات نبود گاز در برخی روستاها، قطع کانال‌های تلویزیونی ‌و نبود پوشش شبکه‌های صدا و سیما، بهسازی، مشکلات قنوات و چاه‌های آب آشامیدنی و کشاورزی، فرسودگی تابلوهای برق و افت ولتاژ برق، روشنایی معابر و سرقت کابل‌های برق و... بود که خواستار توجه و رسیدگی به این مشکلات شدند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:,ساعت 16:53  توسط محمد گلزار