کارخانه ای:مصرف کالای ایرانی لازمه موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

کارخانه ای:مصرف کالای ایرانی لازمه موفقیت در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم کارخانه روز پنجشنبه در همایش مصرف کالای ایرانی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد اظهارداشت: در شرایط کنونی باید مصرف بهینه را جدی بگیریم و برای گرایش مردم به سوی کالاهای ایرانی تلاش و برنامه ریزی کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: نامگذاری امسال بسیار عالمانه و کارشناسانه بود و مسیر حرکت به سمت تولید ملی را هموار کرده که باید مسئولان برای اجرایی شدن آن اقدام کنند.

کارخانه یادآورشد: کار وسرمایه از مولفه های بهره وری است و باید تلاش کنیم برای افزایش تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی موانع موجود برطرف شود.

    

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دستاوردهای مصرف کالای ایرانی تصریح کرد: کاهش واردات، هدایت ارز به سمت کالاهای واسطه ای و مواد اولیه، تقویت فرهنگ خودباوری، اتکاء به تولیدات داخلی، کمک به چرخه تولید، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش کیفیت کالاهای داخلی به علت رقابت در تولید، از جمله مزایای مصرف کالای ایرانی است.

وی یادآورشد: افزایش زمینه استقلال اقتصادی، تقویت روحیه مقاومت در برابر دشمن، جلوگیری از ترویج کالاهای نامناسب با فرهنگ ایرانی،‌ شکوفایی زنجیره تولید از دیگر دستاوردهای مصرف کالای ایرانی است که به صادرات غیرنفتی نیز کمک می کند.

کارخانه گفت: اگر بتوانیم به طور جدی از تولیدکننده ایرانی حمایت کنیم از فرار سرمایه ها به خارج هم جلوگیری می شود و عرصه رقابت را برای تولیدکنندگان بیش از گذشته فراهم می کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت رعایت استاندارد افزود: توجه به استاندارد موجب رقابت پذیری می شود و اعتماد مصرف کنند را نیز جلب می شکند.

وی بیان کرد: با استفاده از موسسات تحقیقاتی برای کنترل کیفیت محصولات داخلی و اجرای مهندسی صنعت باید بر اساس یک نقشه مدون حرکت کنیم تا در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

کارخانه تقویت پیوند دانشگاه با صنعت، احترام به بازار، تولید کیفی و نوآوری در کار را در افزایش مصرف کالای ایرانی موثر دانست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:,ساعت 17:4  توسط محمد گلزار