کارخانه ای:موافقت رئيس جمهور با مطالعه قطار شهرى همدان

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

کارخانه ای:موافقت رئيس جمهور با مطالعه قطار شهرى همدان

 همدان پيام: سال 87 بود كه پروژه قطار شهرى همدان مطرح شد و اوايل با قدرت مانور بالا در استان مطرح بود؛ اما بعدها با مشكلاتى رو به رو شد و بعد از سا لها هنوز به نتيجه نرسيده است. اما در آخرين خبرها برخى مسئولان استانى و ملى در مناسبت هاى مختلف اظهار نظرهايى در خصوص آخرين وضعيت اين پروژه اعلام كردند.

از جمله وزير كشور در مراسم افتتاح پل بهشت ضمن موافقت با ايجاد قطار شهرى براى همدان اظهار داشت: به منظور ايجاد اين مهم بايد كارها سري عتر انجام پذيرد.

اما آبانماه سال جارى عل ىحيدر نورى معاون برنامه ريزى استاندارى همدان از در نظر گرفته شدن 40 رديف جديد ملى در قانون بودجه براى اولين بار براى استان خبر داد كه در اين رديفها تنها قطار شهرى همدان به علت آماده نبودن طرحهاى مطالعاتى موفق به دريافت رديف ملى نشد.

حال از آنجايى كه همدان در بخش زيرساختها جزو استانهاى برتر كشور است و بايد مسئولان و مقامات اجرايى استان پيگير جذب سرمايه گذارى در استان همدان باشند پيگيرى اين موضوع دوباره به جريان افتاده و اين بار ابراهيم كارخانه اى نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراى اسلامى از موافقت رئيس جمهور با مطالعه قطار شهرى همدان خبر داده است.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به نياز شهر همدان به قطار شهري موضوع مطالعه قطار شهري همدان را مطرح كردم كه با موافقت رئيس جمهور رو به رو شد و رئيس جمهور دستور مساعد جهت مطالعه اين پروژه بزرگ شهري را صادر كردند.

ابراهيم كارخانه اي افزود: در اجراي بند 3 ماده صندوق توسعه ملي كه حداقل 2 ميليارد دلار براي قطارهاي شهري كلا نشهرها و حمل و نقل عمومي شهري كشور اختصاص داده شده است

كه با دستور مساعد رئيس جمهور از اين اعتبار، مبلغي ويژه براي قطار شهري همدان اختصاص داده خواهد شد.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: در نام هاي كه از سوي صندوق توسعه ملي كشور براي بنده ارسال شده

است ضمن موافقت با تامين اعتبار اين پروژه بزرگ شهري از وزير كشور خواسته شده با هماهنگي با بانكهاي عامل در چارچوب قانون قرارداد منعقد گرديده و موسسات و نهادهاي داراي شرايط براى اجراي پروژه و دريافت تسهيلات به اين صندوق معرفي شوند و در اين نامه نام بيش از 10 بانك و موسسه طرف قرارداد با صندوق توسعه ملي نيز اشاره شده است.

كارخانه اي گفت: قطار شهري همدان براي مردم همدان يك نياز است و پيگيري اين پروژه بزرگ شهري در آينده ميتواند خدمت بزرگ و ماندگاري براي شهروندان همداني باشد.

عضو كميسيون انرژي مجلس اضافه كرد: با اضافه شدن خودروها به خيابانهاي شهر روز به روز ترافيك در سطح شهر همدان تشديد و بار ترافيك شهري بيشتر ميشود و بايد براي جلوگيري از مشكل ترافيك اقدامات اساسي و ماندگاري صورت گيرد تا شاهد كاهش ترافيك شهر همدان باشيم و اجراي پروژه قطار شهري در سالهاي آينده ميتواند كمك بزرگي در جهت حل اين مشكل باشد.

كارخانه اي گفت: هماهنگي و مكاتبات اداري با رئيس جمهور، رئيس صندوق توسعه ملي كشور و وزير كشور صورت گرفته است و بايد ساير اقدامات اجرايي اين پروژه بزرگ همچون تأمين اعتبار و مطالعه اين پروژه بزرگ از سوي مسئولان استان مورد پيگيري قرار گيرد و مطالعه اين پروژه به عنوان آغاز اجراي پروژه در اولويت باشد تا در آينده ساير اقدامات اجرايي آن با توان بيشتري صورت گيرد.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهر همدان براي رسيدن به توسعه پايدار شهري نيازمند اجراي پروژه هاي بزرگ عمراني است و اجراي قطار شهري همدان مي تواند يك تحول اساسي در جهت توسعه شهري همدان و حتي توسعه گردشگري همدان باشد و اين موضوع مهم بايد از سوي همه مسئولان مورد توجه قرار گيرد و با وحدت و همدلي سعي كرد در جهت توسعه همدان تلاش کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,ساعت 19:48  توسط محمد گلزار