پور مختار:فرهنگ عمومی باید به درستی نقد شود

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

پور مختار:فرهنگ عمومی باید به درستی نقد شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، محمدعلی پورمختار ظهر امروز در مراسم گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان بهار اظهار داشت: در راستای توسعه فرهنگ اسلامی همه باید تلاش کنیم.

وی گفت: یکی از وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد برنامه‌ریزی است و با توجه به اینکه همدان، استانی فرهنگی است باید برنامه‌ریزان فرهنگی به این مهم توجه داشته باشند و همه دست به دست هم دهیم تا این مهم را گسترش دهیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان بهار از ظرفیت بالایی در ابعاد مختلف فرهنگی برخوردار است که برنامه‌ریزان فرهنگی باید به این شهرستان توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگ عمومی باید وارد شویم و به صورت درست آن را نقد کنیم، تأکید کرد: نگاه‌ها به سوی فرهنگ باید ریشه‌ای باشد.

پورمختار اظهار داشت: امروز الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت را به عنوان موضوع مهم فراروی داریم و تأثیر فرهنگ در پیشرفت غیر قابل انکار است و فرهنگ باید اسلامی و ارشادی باشد.

وی در ادامه ابراز کرد: ارزش هنر به مسائل مادی نیست و در این عرصه باید هدف تعیین شود و هنر در خدمت تعالی بشری قرار گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده یکی از راه‌های میانبر و کم‌هزینه برای کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی، حضور مؤثر و پررنگ هنرمندان در متن تصمیمات است و به یاری هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر، می‌توان بر بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی که گریبان‌گیر جامعه هستند در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه غلبه کرد.

وی نقش هنرمندان را در همه عرصه‌ها حساس و خطیر دانست و ادامه داد: کسانی که در بخش‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند با سختی و مشقات فراوانی روبه‌رو هستند و دشواری‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

پورمختار در پایان سخنانش تصریح کرد: هنر باید سالم و در خدمت مردم، جامعه و نظام باشد و زمینه توسعه، پیشرفت و عمران کشور را فراهم کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,ساعت 22:12  توسط محمد گلزار