مهدی سنایی: نبود امکانات کافی در حوزه بهداشت و درمان از اساسی‌ترین مشکلات کشور است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

مهدی سنایی: نبود امکانات کافی در حوزه بهداشت و درمان از اساسی‌ترین مشکلات کشور است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مهدی سنایی در نشست علنی امروز چهارشنبه (24 آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکری در رابطه با گزارش کمیسیون بهداشت و  درمان در مورد عدم اجرای جز ۳ بند ۴۵ و ۴۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور گفت: امروز یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور نبود امکانات کافی در حوزه بهداشت و درمان است  که رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به آن اشاره کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی در زمان تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ درصد از درآمدهای ناشی از هدفمندی را برای حوزه بهداشت و درمان اختصاص داد اما متاسفانه عملی نشده است.

وی با طرح این سوال که چرا از هفت بخش اصلاحات اقتصادی تنها به هدفمندی یارانه‌ها عمل شده است اظهار داشت: به عبارت دیگر توزیع پول بین مردم انجام شد اما شش بند دیگر مربوط به اصلاحات اقتصادی نادیده گرفته شد.

این نماینده مجلس نهم اضافه کرد: سوال دیگر این است که چرا در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به بحث‌های اساسی و زیربنایی مانند سهم بخش صنعت و سهم حوزه بهداشت و سلامت توجهی نشد.

سنایی با بیان این که کشورمان از حیث تامین اجتماعی و بیمه بسیار عقب است تصریح کرد: واقعا در شأن ملت ایران و جمهوری اسلامی نیست که سطح تامین اجتماعی و بیمه در کشور ما با بسیاری از کشورهای عقب مانده آسیایی نیز قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان این که در روستاها و بخش‌های مختلف کشور اقدامات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف انجام شده است عنوان کرد: این در حالی است که مردم برای مراجعه به بیمارستان و رفع یک بیماری جزئی بدون پشتوانه می‌مانند.

وی با تاکید بر این که در عرصه اجتماعی هیچ امری واجب‌تر از تامین اجتماعی نیست گفت: در زمان تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز به این موضوع اشاره شد که به جای توزیع پول نقد میان مردم اولین گام دولت در زمینه فراهم کردن تامین اجتماعی کافی باشد که متاسفانه به این موضوع عمل نشده است.

سنایی در ادامه افزود: به طور قطع دولت نمی‌تواند باری که در زمینه بهداشت و درمان وجود دارد را بردارد و اگر دولت بسیاری از کارها و از جمله بهداشت و درمان را به زمین بگذارد بسیار بهتر عمل خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از حضور همه جانبه دولت در عرصه بهداشت و درمان یادآور شد: اگر کار بهداشت و درمان به مردم سپرده شود و بخش خصوصی در این عرصه سرمایه‌گذاری کند و دولت تمام بودجه خود را در زمینه بهداشت و درمان به تامین اجتماعی و بیمه اختصاص دهد قطعا شرایط بهتری رقم خواهد خورد.

سنایی با تاکید بر این که برخی از روستاها از نظر تامین اجتماعی و بهداشت و درمان شرایط عقب مانده‌ای دارند تصریح کرد: در بسیاری از بخش‌ها و مناطق روستایی به اقداماتی که ظرف ۴۰ سال گذشته انجام شده اقدام جدیدی افزوده نشده است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به این که نبود سرمایه‌گذاری و تحریم‌ها در زمینه دارو آثار خود را نشان می دهد گفت: در جریان اجلاس کشورهای عضو عدم تعهد و در جلسه‌ای که با حضور دبیرکل سازمان ملل متحد در دانشکده وزارت امور خارجه برگزار شد این نکته را به بان کی مون خاطرنشان کردیم که تحریم‌های جامعه بین‌الملل و قدرت‌های استکباری به صورت مشخص مسائل مردمی و ملت ایران را هدف قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که تامین داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج و واکسن با مشکلات اساسی مواجه شده است گفت: این موضوع که تحریم‌های جامعه بین‌الملل و قدرت‌های استکباری ملت ایران را هدف نگرفته دروغ و غیرواقعی است و امیدواریم دولت برای حل این مشکلات اقدامات جدی انجام دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  شنبه 27 آبان 1391برچسب:,ساعت 12:31  توسط محمد گلزار