وزیر آموزش و پرورش با مد نظر قرار دادن افزایش مصرف دخانیات در بین دانش‌آموزان:

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

وزیر آموزش و پرورش با مد نظر قرار دادن افزایش مصرف دخانیات در بین دانش‌آموزان:

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، همچنین درباره وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان جزو سند تحول بنیادین و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در خصوص چگونگی به اجرا در آمدن آن جلسات مختلفی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه  داد: برای تحقق نظام رتبه‌بندی معلمان کارگروهی تشکیل شد که با انجام فعالیت‌های کارشناسی شده بتواند این مهم را مورد بررسی قرار داده و بر این اساس تعریفی از نظام رتبه‌بندی معلمان داشته باشند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه باید منتظر نتایج نهایی کار کارشناسی شده اعضای کارگروه ماند افزود: بعد از نتیجه نهایی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و شورای عالی انقلاب فرهنگی نظام رتبه بندی معلمان را به یک جمع‌بندی مناسب می‌رسانیم.

وی در مورد زمان اعلام نتیجه نهایی فعالیت این کارگروه تاکید کرد: فعلا نمی‌توان زمان آن را مشخص کرد چراکه نظام رتبه‌بندی معلمان جز اسناد پایین دستی سند تحول است که به جهت حساسیت بالا، نیاز به کار و فعالیتی عمیق و دقیق دارد.

آمار دهندگان با راهکارشان جلوی افزایش مصرف دخانیات دانش آموزان را بگیرند

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که امروزه استفاده از مواد مخدر مثل سیگار و یا قلیان در بین دانش‌آموزان به ویژه پسران رو به افزایش است و اینکه این وزارتخانه چه راهکاری برای جلوگیری از افزایش مصرف دخانیات برای نوجوانان و دانش‌آموزان در نظر گرفته است تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش مسئول نیست و نمی‌تواند راهکاری نشان و ارائه دهد، همان کسانی که آمار و ارقام ارائه می‌کنند بیایند و برای این موضوع راهکاری بیاندیشند.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: مسئول صحت و سقم این کارما نیستیم و این امر بر عهده ستادی است که در رابطه با این‌گونه موضوعات تشکیل می‌شود؛ آموزش  وپرورش نیز به عنوان عضوی در این ستاد، فقط می‌تواند نظرات خود را مطرح کند.

وزارت آموزش و پرورش مجوز استخدام ندارد

وی در خصوص اینکه آیا پیش‌دبستانی زیر پوشش بهزیستی است گفت: براساس قانون مجلس، در سه موضوع  محتوا، نظارت و سیاست‌گذاری و همچنین مجوزهای صادر شده، تمام مراکز غیر دولتی و بخش خصوصی و بهزیستی زیر نظر آموزش و پرورش است که اجرای این مهم، منوط به امسال و یا سال گذشته نیست بلکه در ۳۳ سال گذشته وضع به همین منوال بوده و هیچ تغییری بر آن ایجاد نشده است.

وزیر آموزش پرورش گفت: بعضی از مربیان پیش دبستانی می‌خواهند به استخدام آموزش و پرورش درآیند درحالی که استخدام نیاز به قانون، برنامه و اختصاص بودجه و اعتبار است و نمی‌توان با بی‌توجهی و بی‌برنامگی نسبت به این مهم تصمیم گرفت.

حاجی‌بابایی افزود: آموزش و پرورش اجازه استخدام ندارد اگر مجوز این کار وجود داشت ما می‌توانستیم تعداد بی‌شماری از نیروها را در اختیار بگیریم؛ ولی در حال حاضر نمی‌توانیم با زیر پا گذاشتن قوانین دست به چنین اقدامی زد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:,ساعت 15:48  توسط محمد گلزار