رضاغلامی خجسته:اختصاص 360 میلیون ریال برای کمک به مساجد حاشیه شهر همدان

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

رضاغلامی خجسته:اختصاص 360 میلیون ریال برای کمک به مساجد حاشیه شهر همدان

رضا غلامی‌خجسته امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرمایش رهبر کبیر(ره) انقلاب مبنی بر اینکه «ما هرچه داریم از محرم و صفر است» اظهار داشت: ملت غیور ایران با پیروی از ولایت مطلقه فقیه و شاگردی مکتب عاشورا در طول هشت سال دفاع مقدس با ایثار و ازخودگذشتگی در مقابل تمام کفر ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک کشور را  از دست ندادند.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا از ذلت و عزت، چهره دیگری نشان داد، گفت: بر سر هدف ماندن و در راه اسلام و ولایت، جان دادن، عزت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: مسئله نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) یک جریان الهام‌بخش و تأثیرگذار در دین و جامعه است.

وی با0 اشاره به آمادگی شورای اسلامی شهر و شهرداری برای استقبال از ماه محرم افزود: فضاسازی سطح شهر با سیاهپوش کردن خیابان‌ها و میادین، نصب پیام‌های عاشورایی در ناوگان اتوبوسرانی به صورت بنر و پوستر، نمایش کلیپ‌های عاشورایی در تلویزیون‌های شهری و برپایی چهار ایستگاه‌ صلواتی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده شهرداری در ماه محرم  است.

خجسته همچنین از برگزاری سوگواره راویان عشق و شهادت در ماه‌های محرم و صفر خبر داد و گفت: برای برگزاری این برنامه از گروه‌های تعزیه و نمایش استان دعوت به عمل آمده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نامگذاری دهه نخست ماه محرم با عنوان دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این دهه همایشی تحت عنوان تدوین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در تالار فجر برگزار خواهد شد.

خجسته خاطرنشان کرد: دعای زیارت عاشورا هر روز در مناطق  چهارگانه شهرداری برگزار خواهد شد.

وی اهدای پرچم به هیئت‌های مذهبی، کمک به چاپ و نصب بنر و برگزاری مسابقه فرهنگی «سفر عشق» ویژه خانواده‌های کارکنان شهرداری و شورای شهر را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.

خجسته در پایان با تقدیر از کار هیئت‌های مذهبی که با کمترین امکانات دست به کارهای بزرگ می‌زنند، عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی و نهادهای مسئول باید با تمام توان به کمک و یاری این هیئت‌ها بشتابند و از هیچ کمکی به عزاداران امام حسین دریغ نکنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  شنبه 27 آبان 1391برچسب:,ساعت 18:16  توسط محمد گلزار