سنایی : نشست ارتقاء روابط ایران ـ روسیه برگزارمی شود

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

سنایی : نشست ارتقاء روابط ایران ـ روسیه برگزارمی شود

مهدی سنایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه عصر امروز نشست بررسی راه‌کارهای ارتقای روابط ایران و روسیه از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار می‌شود، گفت: در این همایش دست‌اندرکاران حوزه، دیپلماسی، صنعت، اقتصاد و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط حضور خواهند داشت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست، لئون جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز حاضر خواهد بود.

وی افزود: در نشست ارتقای روابط ایران ـ روسیه، علاوه بر بررسی موانع گسترش روابط تهران ـ مسکو و تلاش برای برطرف کردن آنها، ظرفیت موجود در روابط دو جانبه نیز بررسی و برای تقویت آنها تلاش می‌شود.

رئیس کمیته خزر مجلس با یادآوری رویکردهای مشترک دو کشور در عرصه بین‌المللی، وضعیت خاص خاورمیانه به خصوص سوریه و همینطور زمینه همکاری در منطقه اوراسیا با توجه به مشترکات فراوان دو کشور بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزاری چنین نشست‌هایی را برای یافتن راه‌کارهای مشترک حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: روابط ایران و روسیه از برخی جوانب به خصوص از نظر همکاری‌های دیپلماتیک نیاز به بازتعریف دارد که در این نشست به آنها پرداخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: در نشست عصر امروز بروجردی ـ جاگاریان، علاوه بر سفیر روسیه در تهران، تعدادی از سفیران سابق کشورمان در مسکو نیز حاضر می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیدگاه مشترک ایران و روسیه در زمینه سوریه،‌ افزود: یکی از زمینه‌های اصلی همکاری دوجانبه تهران ـ مسکو، موضوع سوریه خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,ساعت 21:21  توسط محمد گلزار