نعمتی:نیروهای توانمند را گوشه‌نشین نکنید

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

نعمتی:نیروهای توانمند را گوشه‌نشین نکنید

به گزارش همدان پیام اين تذكر بهروز نعمتي در نطق پيش از دستور خود در هفته گذشته خطاب به شيخ الاسلامي وزير كار بود.
نعمتي گفته است: چرا باید از 5/2 میلیون شغلی که دولت بارها وعده آن را داده، چیزی نصیب استان همدان و متعاقب آن شهرستان اسد‌آباد نشده است، متاسفانه مهر‌ورزی رئیس‌جمهور نصیب ما نشد.
وضعيت اشتغال استان همدان در چند سال گذشته با افت و خيزهاي گفتاري و عملي روبه رو بوده است.
در مديريت‌هاي مختلف وعده‌هاي مختلفي در اشتغال استان داده شد و آمارهاي ايجاد اشتغال استان در كشور با توجه به تعهد استان آنقدر مثبت خوانده شد و مي‌شود كه بيشتر از تعهد خود تحقق اشتغال دارد.
برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها بدون حمایت از تولید و واحدهای تولیدی کشور موجب افزایش شمار بیکاران شده و به دولت هشدار دادند که ایجاد اشتغال پیشکش، شغل موجود را حفظ کنند.
در این خصوص رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار به تحلیل آمارهای ارائه شده در خصوص اشتغال پرداخت و با بیان اینکه ایجاد 69 هزار شغل در همدان صحت ندارد، گفت: ادعاهای مسئولان دولتی درباره اشتغالزایی با واقعیت همخوانی ندارد.
به هر حال امروز برخي‌ها بر آمار اشتغال معترض هستند و اينكه آمارها واقعي‌تر نيست.
اين بار بهروز نعمتي نماينده اسدآباد با اشاره به اينكه آمارهاي اشتغال استان همدان واقعي نيست، مي‌گويد: به آمار دوستان كارگروه اشتغال استان معترضم. در همين خصوص به وزير كار تذكر دادم كه اين آمارها نشان دهنده اشتغال پايدار نيست. امروز براي مغازه‌داري كه چندين سال كاسب است جواز كسب صادر مي شود را جزو اشتغال حساب مي‌كنند يا آمار كشاورزي كه براي خريد ادوات كشاورزي وام دريافت مي‌كند را جزو اشتغال محسوب مي‌كنند. اينها اشتغال پايدار نيست. اگر اشتغالزايي اين است پس مي‌توان ادعا كرد كه 100 هزار شغل ايجاد شده يا مي‌شود.
نعمتي در گفتگو با همدان‌پيام مي‌گويد: اشتغال پايدار بايد از رفاه عمومي اجتماعي برخوردار باشد، حقوق ثابت دريافت كند.
نماينده اسدآباد در بخشي ديگر به وضعيت صنعت استان همدان معترض است و اينكه استان همدان کمتر از نیم درصد صنعت کشور را در دست دارد. اما كدام كارخانه صنعتي در استان ايجاد شده است كه حداقل بخشي از اشتغال استان از بخش صنعت و كشاورزي كه حرفي براي گفتن داريم، ايجاد شود. آمارهاي اشتغال امروز خلاف واقعيت است. اگر ادعاها بر اين است كه اين همه شغل در استان ايجاد شده است بايد از نظر اجتماعي و رواني تاثير خود را گذاشته باشد و امروز در خانواده‌ها حداقل دو جوان بيكار شاغل شده باشد.
نعمتي مي‌گويد: متاسفانه از گذشته تا كنون در استان همدان سرمايه‌گذاري نشده است و امروز با قشر عظيمي از بيكاران در استان مواجهيم كه جامعه رو به افسردگي و اعتياد كشيده مي‌شود.
البته نعمتي در حوزه ورزش هم اينگونه گلایه دارد كه امروز توجه به چند تيم پايتخت است كه  وابسته به دولت هستند و بزرگترين اعتبارات را هم به خود اختصاص مي‌دهند. در استان همدان هم امروز تيمي مانند پاس حضور دارد كه در كشور حرفي براي گفتن دارد. اما امروز در همين استان همدان همه چيز را در رشته فوتبال مي‌بينند در صورتي كه امروز ورزش‌هايي چون كشتي كه استان همدان قطب آن محسوب مي‌گردد مورد بي‌مهري قرار گرفته است. ما در ورزش‌هايي چون جودو، واليبال، بسكتبال و حتي ورزش‌هاي سنتي و زورخانه‌اي حرفي براي گفتن داريم.
وي ادامه می‌دهد: در بخش بهداشت و درمان نيز امروز با توجه به تمام کارهایی كه در استان انجام شده، متاسفانه شرايط مساعدي نداریم. همين چند روز پيش شهروندان با من تماس گرفته‌اند و گفته‌اند كه در فلان بيمارستان پزشك در اتاقش خواب است لطفا شما به عنوان نماينده ما، بگوييد رسيدگي شود. خب اين وضعيت خوبي را نشان نمي‌دهد.
نعمتي معتقد است استان همدان از شرايط و پتانسيل‌هاي خوبي برخوردار است. حال كه ما به عنوان نماينده مردم اين موضوعات را مطرح مي‌كنيم قصد دخالت در هيچ موضوعي را نداريم اما از جانب مردم مشكلات و ضعف‌ها را مطرح مي‌كنيم. دولتي‌ها به خاطر طرح اين مسائل از ما ناراحت نشوند. اگر هم خداي نكرده ناراحت شوند متاسفانه نشانه ضعف است.
این نماینده مي‌افزايد: استاندار همدان امروز بايد نيروهاي توانمند استان را در تمامي حوزه‌ها به كار گيرد و اجازه ندهد اين نيروها گوشه‌نشين شوند.
نماينده اسدآباد در بخشي هم به وضعيت سرپرستي‌ها اشاره كرد و گفت: امروز معاونت برنامه‌ريزي استانداري، يكي از حساس‌ترين معاونت‌ها نزديك 2 ماه است كه با سرپرستي اداره مي‌شود كه اين به نفع استان نيست. امروز آقاي سامري كه فردي توانمند است در كنار معاونت عمراني استانداري، سرپرستي معاونت برنامه‌ريزي را هم بر عهده دارد. در توانايي او شكي نيست اما ادامه اين روند قدرت فرد را كاهش مي‌دهد.
وي در پايان گفت: در بحث جابجايي مديران، نمي‌گويم كه فرد غير بومي را به استان نياوريد بلكه ابتدا از نيروهاي بومي بهره برده شود و درصورت نبود از نيروهاي غير بومي استفاده شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,ساعت 20:58  توسط محمد گلزار