نعمتی:بانک مرکزی مراقب شفافیت منشأ ارزی واردات باشد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

نعمتی:بانک مرکزی مراقب شفافیت منشأ ارزی واردات باشد

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اعلام رفع ممنوعیت واردات با ارز آزاد گفت: این اقدام در مقطع کنونی اقدام مثبتی است و در اقتصاد آزاد باید چنین مبادلاتی صورت گیرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: این تصمیم با نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع ممنوعیت واردات با منشا بدون انتقال انجام گرفته است و فقط باید مراقبت شود که از ارز دوگانه‌ای که در بازار از آن استفاده شده است، وارداتی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه نباید این واردات از محل پولشویی و ارزهای کثیف صورت بگیرد، تصریح کرد: بانک مرکزی مسئول نظارت و رسیدگی به منشأ ارزی است.

نعمتی افزود: هر کالایی که منشأ ارز خود را اظهار کند می‌تواند به کشور وارد شود  و این مسئله در جهت اهداف اقتصادی کشور است و البته برای شفافیت بیشتر در بازار ارز، مطابق مصوبات ابلاغی به گمرک جمهوری اسلامی ایران، باید منشأ ارزی واردات کاملا مشخص باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه واردات با ارز آزاد می‌تواند نیازهای کشور را برطرف کند، گفت: در شرایط کنونی که ارز در مرکز آزاد و مرکز مبادلات به هم نزدیک شده و بازار ارز تا حدی به آرامش نسبی رسیده است باید تصمیمات با مراقبت‌ها اتخاذ شود تا این روند ادامه داشته باشد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ممنوعیت واردات با ارز آزاد، اعلام کرد: براساس مصوبات ابلاغی به گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات با ارز نظام بانکی، مرکز مبادله ‌ای، سرمایه‌گذاری خارجی، اعتبار ارزی، تهاتر، واردات در مقابل صادرات و ارز متقاضی با ذکر منشأ آن بلامانع بوده و همچون گذشته کار در حال انجام است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:,ساعت 19:33  توسط محمد گلزار