آریایی نژاد:نیازمند مرور بر تدبیر داخلی مجلس و امور آن هستیم

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

آریایی نژاد:نیازمند مرور بر تدبیر داخلی مجلس و امور آن هستیم

احمد آریایی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برخی صحبت‌ها در ارتباط با کم‌کارترین و یا پرکارترین نمایندگان مجلس اظهار کرد: به طور قطع صرفاً مسائلی چون امضای طرح و یا انجام نطق در مجلس به تنهایی نمی‌تواند به معنای پرکاری و یا کم‌کاری یک نماینده تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در برخی جاها مسیر را اشتباه رفته‌ایم، افزود: گاهی مواقع اشتباهاتی در روند اداره مجلس مشاهده می‌شود به همین دلیل نمی‌توان پرکاری و یا کم کاری یک نماینده را بر اساس امضای یک طرح و یا اینکه بر اساس قرعه مسئولیتی را گرفته مشخص کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حتی پیگیری انجام کار عمرانی در یک منطقه از سوی نماینده نمی‌تواند معیاری برای فعال و یا غیر فعال بودن وی به شمار رود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع با به حد نصاب رسیدن امضاها برای یک طرح دیگر سراغ میزهای دیگر برای امضا نمی‌روند، گفت: پس این موضوع نمی‌تواند نشان از کم‌کاری نماینده باشد.

آریایی‌نژاد گفت: حتی سخنرانی خیلی از نمایندگان مجلس و همچنین ردیف نشستن وی در خانه ملت بر اساس انجام قرعه صورت می‌گیرد.

* توجه به محتوا بیش از ظواهر مورد توجه باشد

وی توجه به محتوا را بیش از ظواهر مورد تأکید خواند و ادامه داد: باید دید یک نماینده چه قدر وظیفه دارد که به دنبال انجام کارهای عمرانی باشد؟

به گفته نماینده مردم ملایر در خانه ملت اگر نمایندگان مجلس قوانینی را مصوب کنند که به نفع تمام کشور باشد جای جای ایران اسلامی از آن برخوردار خواهند شد و این به سود همگان خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید از پای بست این خانه را آباد کرد، ادامه داد: گاهی مواقع خود ما نمایندگان قوانین مجلس را زیر سئوال می‌گذاریم بعد ادعا داریم که خانه قانون هستیم.

آریایی‌نژاد در تشریح این مطلب گفت: برای مثال طبق تأکید رهبری در ساعات برگزاری جلسه علنی مجلس همه باید به سخنان نمایندگان گوش فرا داده و در جای خود مستقر شوند، اما می‌بینیم در زمان نطق نمایندگان، افراد و گروه‌ها به بهانه‌های مختلف در گوشه و کنار مجلس جلسه می گذارند و توجهی به سخنان ندارند.

وی با بیان اینکه همه ما ادعای ولایت‌پذیری داریم، اظهار داشت: باید دید کجای این اقدام نشان از ولایت‌پذیری و یا قانونمداری دارد؟

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وقتی درون خود مجلس را در هم ریخته می‌بینیم چه انتظاری از بیرون مجلس داریم، افزود: به نظر می‌رسد باید یک مروری بر تدبیر داخلی مجلس و امور داخلی آن شود تا کارها و وظایف قانونمندتر، منظم‌تر و کارشناسی‌شده‌تر انجام پذیرد.

وی اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی منسجم و همکاری همه‌جانبه این مشکلات را رفع کرده و با ایجاد تحول درونی در مجلس زمینه ایجاد تحول دلخواه در بیرون از خانه ملت را فراهم آوریم.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه رسانه‌ها باید وظیفه نمایندگی را تبیین کرده و در این زمینه روشنگری داشته باشند، افزود: توجه به این مهم می‌تواند بسیاری از مشکلات و شبهات را حل و فصل کند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:,ساعت 21:23  توسط محمد گلزار