نعمتی:نظر مجلس بر حذف ماده 35 قانون انتخابات است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

نعمتی:نظر مجلس بر حذف ماده 35 قانون انتخابات است

هروز نعمتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه موافق اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است، اظهار کرد: در مقرراتی که قانون اساسی برای رئیس جمهور ذکر کرده تنها به مواردی چون مدیر، مدبر، رجل سیاسی و مذهبی بودن فرد اشاره شده در صورتی که باید شرایط بیشتر و جزئی‌تری به منظور تصدی مسئولیت ریاست جمهوری را شاهد و ناظر بود.

وی گفت: در قانون فعلی انتخابات ریاست جمهوری شرایط سنی، تحصیلی و سوابق اجرایی مشخصی لحاظ نشده و فقط به برخورداری از سواد خواندن و نوشتن فرد اکتفا شده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور قطع با اصلاح این قانون، می‌توان بهترین افراد را به عنوان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ثبت نام هزاران نفر برای انتخابات ریاست جمهوری و رد صلاحیت آنها به دلیل عدم برخورداری از شرایط لازم برای نظام مشکلاتی را به وجود می‌آورد که با این قانون سعی شده از بروز موضوعات این چنینی در آینده جلوگیری شود.

به گفته نعمتی طبق قانون فعلی، شاید بیش از هزاران نفر در نظام جمهوری اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند و در این میان فقط تعداد بسیار اندکی پذیرش شده و مابقی افراد رد صلاحیت شوند، که این امر از سوی کشورهای مخالف هجمه بیهوده‌ای را علیه نظام ایجاد و هزینه‌ای بر نظام وارد می‌کند.

وی تأکید کرد: با گذاشتن چارچوب و شرایط خاص، هر آن کس که در قالب این قانون بگنجد، می‌تواند به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کند، البته در این میان نظرات شورای نگهبان به عنوان تنها نهاد قانونی ناظر بر انتخابات، بسیار مهم است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  شنبه 18 آذر 1391برچسب:,ساعت 18:53  توسط محمد گلزار