فامیل کریمی:مزارع سبزی و صیفی کاری همدان با آب بهداشتی آبیاری شود

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

فامیل کریمی:مزارع سبزی و صیفی کاری همدان با آب بهداشتی آبیاری شود

به گزارش ایرناˈعلی اکبر فامیل کریمیˈروز یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان گفت:برخی از کشاورزان و صیفی کاران استان همدان برای آبیاری زمین های خود از آب های آلوده سطحی استفاده می کنند که باید نظارت ها را برای از بین بردن این موارد تشدید کرد.

وی اظهار داشت:120 پرونده از این صیفی کاران از استان همدان در حال بررسی است که با اثبات این موضوع ،مزارع زیر کشت آنها تعطیل می شود.

وی عنوان کرد:پس از شناسایی این مراکز باید تکلیف برخی منابع آبی آلوده استان که به صورت سطحی جریان دارند نیز مشخص شود.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی به افراد در خصوص استفاده از نان های سبوس دار نیز افزود:آرد های مورد بررسی در نانوایی ها باید به طور کامل بازررسی شود تا درصد سبوس گیری نان های پخته شده در حد استاندارد باشد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان همدان نیز در این کارگروه گفت:بررسی بر روی درصد سبوس گیری آرد ها در کارخانجات و نانوایی با توجه به افزایش قیمت نان در سال اخیر بیشتر شده است.

ˈمحمدمهدی فرشچی موحدˈعنوان کرد: نانوایی ها و سنگکی ها با توجه به دستورالعمل فرمانداری ها ملزم به استفاده از آرد 18 درصد هستند در صورتی که برخی واحد ها برای سفید شدن نان تولیدی از این موضوع تبعیت نمی کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این خصوص گفت:47 درصد نانوایی های استان از آرد غنی شده از سبوس جهت پخت استفاده می کنند در حالی که 53 درصد این موضوع را رعایت نمی کنند.

دکتر ˈعلی اصغر وحیدی نیاˈ با بیان اینکه تذکرات لازم نیز به کارخانجات آرد داده شده است گفت:آرد مصرفی توسط سنگکی ها باید آرد هفت درصد غنی شده باشد که از بین 60 نانوایی که نظارت بر روی آنها انجام شده است فقط یک واحد این نکته را رعایت می کند.

وی ادامه داد:افراد هنگام خرید نان بر روی سفید بودن رنگ آن تاکید نداشته باشند زیرا برخی واحد ها برای سفید تر کردن رنگ نان درصد سبوس گیری آرد را افزایش می دهند.

وی بیان کرد:اطلاع رسانی های لازم همواره در رابطه با فواید سبوس از طریق رسانه ها و نصب بنر در نانوایی ها انجام شده است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:,ساعت 22:34  توسط محمد گلزار