سنایی از اجلاس مسکو خبرداد: اعلام آمادگی هیات پارلمانی روسیه برای سفر به ایران

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

سنایی از اجلاس مسکو خبرداد: اعلام آمادگی هیات پارلمانی روسیه برای سفر به ایران

مهدی سنا یی  در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره دستاوردهای سفر به روسیه و حضور در اجلاس مسکو گفت: اجلاس بین المللی مسکو اجلاسی بود با عنوان پارلمان تاریزم معاصر و آینده دموکراسی که با حضور نمایندگان ۲۳ کشور دنیا برگزار شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس دومای روسیه میزبان و سرگی ناریش کین رئیس مجلس دومای روسیه مدیر این اجلاس بود.

وی در ادامه با یادآوری جلسه افتتاحیه این اجلاس تصریح کرد: در این اجلاس علاوه بر رؤسای مجالس روسیه و رؤسای کمیسیون های سیاست خارجی و نمایندگان مجالس ۲۳ کشور دنیا رئیس مجلس دومای روسیه مات وینکو رئیس سنای روسیه که همان رئیس شورای فدراسیون روسیه است و سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و رؤسای فراکسیون های حزب کمونیسم، روسیه عادل و حزب سوسیال دموکرات روسیه و جمعی از مقامات و شخصیت های اجتماعی، سیاسی و بین المللی این کشور هم حضور داشتند.

سنایی درباره اجلاس مسکو تأکید کرد: از دستاوردهای این اجلاس موضع سخت دومای روسیه و رؤسای فراکسیون های مجلس روسیه درباره قانون ماگینتسکی که از طرف کنگره آمریکا ضد روسیه وضع شده است و در آن تحریم هایی ضد برخی مقامات این کشور به بهانه نقض حقوق بشر در نظر گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه مجالس روسیه قانون مایگینتسکی را مداخله در امور روسیه دانستند یادآور شد: طرحی از طرف چهار فراکسیون مجلس روسیه ارائه شده است که در آن قانونی برای مقابله و محکوم کردن یک جانبه گرایی و دخالت های آمریکا و بلوک غرب در امور سوریه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در صحبت های سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم به خوبی بیان شد توضیح داد: مداخلات خارجی در سوریه موجب عمیق شدن بحران این کشوراست.

سنایی در ادامه گفت: اجلاس مسکو این هدف را دنبال می کرد که دموکراسی یک نسخه واحد نیست که بشر برای همه کشورها بپیچد بلکه کشورهای شرقی، آسیایی و کشورهای اسلامی طبیعت دموکراسی را با ویژگی های خاص خود پیاده می کنند و براین اساس یک الگو دموکراسی واحد وجود ندارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با بیان اینکه در این اجلاس من علاوه بر دیدار با رئیس مجلس روسیه با رؤسای احزاب این کشور گفت وگوهایی داشتم افزود: در حاشیه این اجلاس گفتگوهایی با برخی از مقامات کشورهای دیگر، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجالس عراق و تاجیکستان، رئیس مجلس ارمنستان و برخی مقامات کشورهای دیگر داشتم.

سنایی با یادآوری سخنرانی خود در این اجلاس تصریح کرد: محکوم کردن یک جانبه گرایی و اشاره به اینکه دموکراسی صادراتی امکان پذیر نیست و آنچه که از طریق مداخله و اعمال دموکراسی آمریکا در کشورهای دیگر ایجاد می شود موجب ایجاد دموکراسی طولانی مدت نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه دموکراسی صادراتی امکانپذیر نیست، تاکید کرد: نکته دیگری که در این اجلاس مطرح شد این بود که شرایط موجود و مداخله نظامی در سایر کشورها دموکراسی را تهدید می کند و مداخله در امور سایر کشورها شرایط نظامی ایجاد می کند که باعث به وجود آمدن وضعیت امنیتی و ایجاد فضای غیردموکراتیک در این کشورها می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان تجربه ایران در زمینه پارلمانتاریسم و نقش ایران در توسعه کشور با وجود الگوی خاص ایرانی گفت: در این اجلاس دیداری با لویچف نایب رئیس مجلس دومای روسیه داشتم که علاوه بر این سمت، وی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه نیز است که درباره همکاری های پارلمانی دو کشور در قالب گروه های دوستی صحبت هایی صورت گرفت که در نهایت نایب رئیس مجلس دوما به همراه هیاتی برای تقویت رابطه دو کشور برای سفر به ایران در ماه فوریه اعلام آمادگی کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,ساعت 1:30  توسط محمد گلزار