حاجی بابایی:صراط مستقیم به معنای حرکت بر مدار معرفت و بصیرت است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

حاجی بابایی:صراط مستقیم به معنای حرکت بر مدار معرفت و بصیرت است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب گفت: متقی کسی است که در علم خود دارای معرفت باشد و علم و معرفتش با تقوا و بصیرت عجین شود که همه این موارد یک جا در وجود آیت‌الله فاضلیان نهفته است.

وی با اشاره به اینکه در طول دوران انقلاب، افراد زیادی دارای علم و معرفت بودند اما به خاطر نداشتن بصیرت و خارج شدن از مسیر ولایت مردود شدند، عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های بارز حاج آقا فاضلیان تقوا و بصیرت و حرکت در مسیر امام امت و رهبر انقلاب بود که در دوران انقلاب منشأ خدمات ارزنده‌ای برای استان همدان و شهرستان ملایر شد.

حاج‌بابایی افزود: وقتی سیاست همراه با اخلاص و تقوا باشد بعد از گذشت سال‌ها انسان ماندگار می‌شود و به عنوان الگو و سرمشق برای دیگران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وجود آیت‌الله فاضلیان به عنوان یک عالم وارسته تنها در مساجد و حوزه‌های علمیه نبوده است، اظهار داشت: حضور ایشان در جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و رابطه ایشان با رزمندگان رابطه مرید و مرادی بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حضور معنوی‌ ایشان برای رزمندگان قوت قلب بود به طوری که رزمندگان در جبهه به ایشان عشق می‌ورزیدند و آموزش عملی دین به رزمندگان را می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه لقمه حلال در زندگی انسان بسیار بااهمیت است، گفت: ایشان به این امر مراقبت زیادی دارند و در این خصوص بسیار مراعات می‌کنند و این در ذهن همه است که حاج آقا بسیار به طعام و روزی حلال اهمیت می‌دهند.

حاج‌بابایی با اشاره به اینکه بصیرت این عالم ربانی باعث شده تا از همه امتحانات الهی سربلند و باصلابت گذر کنند افزود: کسی که تقوا پیشه و بر خداوند توکل کند خدا راه خروج از سختی‌ها و مشکلات را به او نشان می‌دهد.

وی آیت‌الله فاضلیان را نماد زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت خواند و تصریح کرد: کسانی که با علم، معرفت و بصیرت حرکت می‌کنند در مسیر صراط مستقیم هستند و نقش ایشان در این امر مهم اساسی و کلیدی است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ایشان در برقراری ارتباط مردم با ولایت و ترویج فرهنگ ولایت در استان نقش بسزایی داشتند و در این زمینه نیز از نکات مهم ایشان توجه ویژه به حوزه‌های علمیه در استان بوده است.

وی ابراز داشت: در این زمینه عالمان بزرگی تحویل جامعه اسلامی شده که تربیت این شاگردان از وجود پرخیر و برکت این عالم وارسته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای افرادی که در قید حیات نبوده مراسم نکوداشت برگزار می‌شد، گفت: برگزاری این قبیل نکوداشت‌ها در زمان حیات افراد برجسته باعث شناخت بیشتر مردم از وجود معنوی این افراد است و نسل جوان و دانشگاهیان در این زمینه باید از لحظه لحظه زندگی این افراد بزرگ، الگو گرفته و آن را در زندگی خود به ‌کار ببندند.

حاج‌بابایی ضرورت‌های فرهنگی را یکی از عوامل مهم در برگزاری این نکوداشت عنوان کرد و گفت: الگوها باید معرفی شوند و عطر وجودشان در جامعه پراکنده شده تا همه از عطر معنویشان برخوردار شوند.

وی با برشمردن ظرفیت‌های تربیتی این نکوداشت اذعان داشت: تقدیر از خوبان باعث ترویج و تکرار خوبی‌ها در جامعه می‌شود و این شخصیت با پرورش علائم حیات طیبه انسانیت در خود به معنای تمام به انسانیت کمال بخشیدند.

وزیر آموزش و پرورش ملاک برتری انسان‌ها را تقوا برشمرد و گفت: امیدواریم با الگوگیری از این عالم فرزانه و پدر معنوی شهرمان در پرورش معنویت در خود تلاش کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,ساعت 15:47  توسط محمد گلزار