نعمتی:طرح انتزاع هفته آینده در صحن علنی مجلس اعلام وصول می شود

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

نعمتی:طرح انتزاع هفته آینده در صحن علنی مجلس اعلام وصول می شود

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به اینکه در هفته های گذشته مراحل رسیدگی به طرح انتزاع در کمیسیون مربوطه نهایی شده و به تصویب رسیده است، بنابراین طی هماهنگی های به عمل آمده این طرح در جلسات هفته آینده مجلس اعلام وصول خواهد شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اجرای طرح انتزاع اختیارات و وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی موجب نجات بخش کشاورزی کشور و نیز تسریع در اجرای امور این بخش می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت های خوبی در وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح انتزاع وجود دارد که این ظرفیت ها و امکانات تاکنون مغفول مانده که باید از آن ها در جهت توسعه و رونق بخش کشاورزی کشور استفاده شود.

وی در ادامه اظهارداشت: بر اساس طرح انتزاع،  وزارت جهاد کشاورزی باید به عنوان متولی امور صادرات، واردات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی، ظرفیت های لازم در این حوزه را بیشتر فراهم کرده تا در آینده شاهد رشد، توسعه و رونق این بخش در جهت حمایت از تولید کننده و مصرف کننده باشیم.

نعمتی تأکید کرد: همواره به دلیل نبود متولی خاص در امر کشاورزی وکنترل بازار محصولات، شاهد ناهماهنگی بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی هستیم که با تصویب این طرح متولی خاص مشخص شده و فقط یک وزارتخانه در این زمینه پاسخگو خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همین زمینه افزود: در حال حاضر تولید و عرضه محصولات کشاورزی و دامی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و نیز امور مربوط به واردات و صادرات و همین طور قیمت گذاری محصولات جزو وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است که این مسئله باعث سردرگمی کشاورزان و همین طور افزایش قیمت ها در بازار شده است.

رئیس کمیسیون مشترک طرح انتزاع مجلس در پایان یادآور شد: در حال حاضر مهمترین مشکل در تنظیم بازار محصولات کشاورزی، فرافکنی بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی است، به نحوی‌که این دو وزارتخانه دائما از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند که با تصویب این طرح، وظایف این وزارتخانه سنگین تر شده و باید پاسخگو باشد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:,ساعت 16:59  توسط محمد گلزار