پور مختار:پاسخگویی به مردم وظیفه مسئولان است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

پور مختار:پاسخگویی به مردم وظیفه مسئولان است

همدان‌پيام: 90 درصد مشكلات كشور به خاطر آن است که هر كس در جايگاه خود نيست و تلاش مجلس بر اين است كه افرادی كه مسئوليت اجرايي دارند را مقابل مردم پاسخگو كنيم؛ چراکه پاسخگویی به مردم وظيفه مسئولان است و این امر در قانون اساسي هم به صراحت اشاره شده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ که در جمع اهالی روستاهای بخش لالجین حضور یافته بود، گفت: زمانی که با مسئولي به منطقه‌ای محروم وارد مي‌شويم، مردم نماينده را دوره مي‌كنند؛ در حالي كه اين وظيفه مسئول اجرايي است كه پاسخ مردم را بدهد. محمدعلي پورمختار افزود: دهياران جزو مردم محسوب مي‌شوند و در اینجا هم مسئولان باید پاسخگوی آنها باشند، ولي هم‌اكنون اين دهياران هستند كه سپر بلاي مسئولان شده‌اند.
وي پس از شنیدن مشكلات اهالی روستاهاي بخش لالجين گفت: در حوزه بهداشت و درمان و حوزه بهسازي روستاها در شهرستان‌هاي بهار و كبودراهنگ مشكل جدي وجود دارد.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت در ادامه انتقادی هم از جهاد كشاورزي شهرستان کرد و افزود: تاكنون حركت جدي و كاملي در بخش كشاورزي از سوي مسئولان شهرستان شاهد نبوده‌ايم و مديريت كشاورزي شهرستان و مصرف آب كشاورزي ضعيف است. مسئولان شهرستان اگر محدوديتي براي خدمت دارند اعلام كنند تا از استان يا مجلس پيگير امور باشيم.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: ما ملاحظه‌اي براي مسئول كم‌كار نداريم و اگر بدانيم حضورش براي مردم اثري ندارد با آن برخورد كرده و تغييرش خواهيم داد.
وي در خصوص اشتغال شهرستان هم گفت: ايجاد اشتغال در شهرهاي زير 20 هزار نفر و روستا‌ها بر عهده كميته امداد بوده كه هم‌اكنون وام‌هاي 10 ميليوني در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد.
اکبر غلامی بخشدار لالجين نيز در اين جلسه با تشريح وضعيت روستاهاي بخش گفت: در مهاجران متأسفانه با وجود جمعيت زياد درمانگاه شبانه‌روزي وجود ندارد و گاهی اوقات هفته‌ها می‌شود که پزشکی در بخش حضور ندارد. درمانگاه شبانه‌روزي لالجين نيز مشكل اساسي دارد و خدمات‌رساني مطلوب نيست و تمامی این مشکلات در حالي است كه شبكه بهداشت اعلام مي‌كند كمبود پزشك داريم؛ اما نمی‌توانیم به مردم بگوييم مريض نشويد، پزشك نداريم.
نماینده بهار و کبودراهنگ نیز در پايان با اعلام اينكه با مسئولان شهرستان‌هاي بهار و كبودراهنگ براي خدمت‌رساني هر چه مطلوب‌تر به مردم اتمام حجت نموده است از انعكاس مشكلات روستا به مسئولان خبر داد و گفت که پيگير مشكلات است.
پورمختار اظهار داشت: مسئولان را ملزم خواهم كرد در روستاها حضور يافته تا از نزدیک به مشكلات آگاه شوند و در صدد رفع آنها برآیند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,ساعت 20:45  توسط محمد گلزار