سلطانی‌صبور :آیین‌نامه انضباطی دانش‌آموزان نیازمند تغییر است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

سلطانی‌صبور :آیین‌نامه انضباطی دانش‌آموزان نیازمند تغییر است

عطاالله سلطانی‌صبور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به خودکشی دانش‌آموز ۱۷ ساله همدانی به‌علت ترس از اخراج از مدرسه و انتشار فیلم تنبیه دانش‌آموزان از سوی معلمان، تصریح کرد: به‌طور حتم این اتفاق زنگ خطری برای حوزه آموزش کشور به شمار می‌رود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معلمان و مسئولان مدارس باید بر اساس آیین‌نامه مربوطه با دانش‌آموزان برخورد کنند، گفت: هم‌اکنون در این آیین‌نامه تمهیداتی برای تنبیه شدید دانش‌آموزان دیده نشده است، از این‌رو متخلفان باید بر اساس قانون مجازات شوند.

این نماینده مجلس نهم، با تأکید بر اینکه متأسفانه آیین‌نامه کنونی انضباطی دانش‌آموزان وزرات آموزش و پرورش بسیار قدیمی است، افزود: به‌طور حتم وزارت آموزش و پرورش باید در جهت اصلاح این آیین‌نامه برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه معلمان حق تنبیه جسمی و روحی دانش‌آموزان را ندارند، یاد‌آور شد: متأسفانه سلایق فردی معلمان و مسئولان بر قوانین و آیین‌نامه‌ها تأثیر شدیدی دارد.

سلطانی‌صبور ادامه داد: امروز با توجه به نگاه ظریف‌تر و دقیق‌تری که به آموزش و پرورش می‌شود، موضوع تنبیه بدنی می‌تواند اثرات بسیار منفی بر روی دانش‌آموزان داشته باشد که این مورد، خوشایند کسی نیست و آموزه‌های دین ما نیز بر این مسأله تأکید داشته و آن را نهی کرده‌اند.

این نماینده مجلس نهم، در رابطه با تأثیر تنبیه بدنی در ارتکاب جرم در سنین بالاتر، بیان کرد: زمانی که دانش‌آموزی در مقابل چشم همکلاسانش تنبیه بدنی می‌شود، این جریان در تمام ابعاد شخصیتی او نفوذ و شاید زمینه بروز برخی از جرایم را در او فراهم کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تأکید بر اینکه مسئولان آموزش و پرورش به‌عنوان متولی نظارت بر عملکرد آموزش و پرورش، باید تنبیه بدنی را به صفر برسانند، یادآور شد: تنبیه بدنی در دانش‌آموزان بعدها به صورت ارتکاب جرم اثر خود را نشان می‌دهد و از این‌رو باید با معلمانی که با خشونت رفتار می کنند؛ برخورد شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,ساعت 16:3  توسط محمد گلزار