مهدی سنایی:پایان انقلاب‌های مخملی با شکست ساکاشویلی رقم خورد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

مهدی سنایی:پایان انقلاب‌های مخملی با شکست ساکاشویلی رقم خورد

مهدی سنایی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شکست انتخاباتی حزب ساکا شویلی در انتخابات پارلمانی گرجستان، گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی در گرجستان نقطه پایانی بر انقلاب‌های رنگی است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب‌های رنگی قرقیزستان و اوکراین به سرعت شکست خورد، اما در گرجستان نه سال به طول انجامید، افزود: علت طول کشیدن سر کار ماندن ساکا شویلی، استفاده وی از حربه "ملی‌گرایی" بوده است که توانسته بیشتر از دیگر رهبران انقلاب‌های مخملی در دولت باقی بماند.

وی ادامه داد: ساکاشویلی در طول ریاستش بر گرجستان، بحران‌های زیادی را برای این کشور به وجود آورد که همه اینها ارمغان نزدیکی وی به غرب و دوری از روسیه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:‌ از دستاوردهای دشمنی گرجستان و ساکا شویلی با روسیه،‌ به راه افتادن جنگ با این کشور در سال ۲۰۰۸ و استقلال دو منطقه اوستیای شمالی و آبخازیا از خاک گرجستان بود که برای مردم این کشور بسیار گران تمام شد.

سنایی با اعلام این مطلب که مردم منطقه قفقاز از درگیری‌های طولانی کشورهای این منطقه با یکدیگر خسته شده‌اند، اذعان داشت: این واقعیتی است که مردم گرجستان خواهان صلح و آرامش هستند و می‌خواهند دولت‌شان با همسایگان هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس خاطرنشان کرد: در گرجستان کسی که خواهان عادی شدن روابط با روسیه است، توانسته به پیروزی برسد؛‌ این بدین معنی است که مردم ایجاد آرامش در منطقه را بدون حضور روس‌ها غیرممکن می‌دانند. این در حالی است که در دوره شویلی،‌ گرجستان به شدت در دامن غرب و آمریکا افتاده بود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم به وضعیت ضعیف اقتصادی گرجستان اشاره کرد و افزود: وضعیت اقتصادی هر کشوری در تمام دنیا برای رأی‌دهندگان اهمیت دارد؛ ‌در حالی که در گرجستان و در دوره نه ساله اخیر، ارتباط با آمریکا و رژیم صهیونیستی نتوانسته برای مردم موقعیت اقتصادی مناسبی فراهم کند.

سنایی با اشاره به بیکاری و تورم گسترده در گرجستان، ادامه داد: مردم در کنار تبلیغات دروغین دولت که مدام بر آزادی و توسعه سیاسی اشاره می‌کند، به توسعه اقتصادی نیز نیاز دارند که شویلی موفق به انجام این مهم نشد.

امروز انتخابات پارلمانی گرجستان برگزار شد که بر اساس اعلام غیر رسمی نتایج آراء،‌ حزب مخالف حزب حاکم، توانسته است بیش از هفتاد درصد کرسی‌های پارلمان را به دست بیاورد و شکست سختی را به حزب حاکم تحمیل کند. گفته می‌شود مردم گرجستان در خیابان‌های کشور به شادمانی و پایکوبی مشغولند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,ساعت 16:6  توسط محمد گلزار