چهاردولی :بعضی تسهیلات میلیاردی کارآفرینی در جهت منافع شخصی استفاده می‌شود

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

چهاردولی :بعضی تسهیلات میلیاردی کارآفرینی در جهت منافع شخصی استفاده می‌شود

ملایر آنلاین ، علی نعمت چاردولی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر صدور دستور نظارت و نحوه استفاده از وام‌های سرمایه‌‌گذاری توسط وام‌گیرندگان اظهار داشت: تاکنون تسهیلات زیادی در بحث سرمایه‌گذاری برای اشتغالزایی به تولیدکنندگان پرداخت شده است که متأسفانه این مبالغ در جهت منافع شخصی به کار برده می‌شود.

وی با اشاره به مقدار مبالغ تسهیلاتی افزود: برخی از وام‌گیرندگان با دریافت یک تا 5 میلیارد تومان تسهیلات از بانک تنها به ساخت یک سوله و دیوارکشی اطراف آن اکتفا کرده و با یک قفل بزرگ درب سوله را بسته و در جای دیگر مشغول ساخت و ساز می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازپرداخت این تسهیلات خاطرنشان کرد: البته وام‌گیرندگان اقدام به پرداخت اقساط تسهیلاتی خود می‌کنند، اما سؤال اینجاست که تکلیف اشتغالی که قرار بوده با این مبالغ برای جوانان بیکار ایجاد شود، چه می‌شود.

نماینده ملایر با بیان اینکه هیچ نظارتی در زمینه نحوه استفاده تسهیلات صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر ملایر 3 شهرک صنعتی دارد که فقط اسم آنها شهرک صنعتی است، چراکه با مراجعه به آنجا مشاهده می‌کنیم که فقط 20 درصد از کارخانه‌ها فعال و 80 درصد دیگر در حد یک سوله دیوارکشی شده پابرجا است.

چاردولی ادامه داد: وام‌گیرندگان با همین تسهیلات به خرید زمین با قیمت بسیار پایین یعنی 20 میلیون تومان پرداخته‌اند در حالی که همان زمین امروز به مبلغ 350 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی ملایر گفت: بنده به عنوان نماینده با پیگیری‌های مداوم، تلاش زیادی را برای دریافت تسهیلات تولیدکنندگان به منظور ایجاد اشتغال در این شهرستان انجام دادم، پس این کارآفرینی که آنها یاد می‌کردند کجا صورت گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وام‌گیرندگان نه تنها کارآفرینی نکردند، بلکه از این تسهیلات جهت منافع شخصی سوءاستفاده کردند، بیان داشت: در همین راستا به رئیس جمهور تذکر دادم و خواستار صدور دستور نظارت و پیگیری جدی وی در این زمینه هستم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,ساعت 16:11  توسط محمد گلزار