خجسته:شوراهای شهر و روستا بازوی نظارتی مجلس در استان‌ها می‌شوند

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

خجسته:شوراهای شهر و روستا بازوی نظارتی مجلس در استان‌ها می‌شوند

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره جلسه صبح امروز (۱۸ مهرماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: در این جلسه کلیات بحث دهیاری‌ها که یک فوریت آن در جلسه ۵ مرداد ماه ۹۱ به تصویب رسیده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم همدان، قهاوند و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای رسیدگی به این طرح کمیته‌ ویژ‌ه‌ای تشکیل داده‌ایم، افزود: ریاست این کمیته برعهده محمدجواد کولیوند نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور است و نمایندگان‌ ارشد وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، شورای عالی استان‌ها و نمایندگانی از نهادهایی که با این جلسه سنخیت کاری دارند، از اعضا این کمیته به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه وظیفه بحث دهیاری‌ها، تعیین و تکلیف مدیریت روستایی است، تصریح کرد: طی یک هفته اعضا کمیته کلیات این طرح را مورد بررسی قرار می‌دهند تا تکلیف مدیریت روستایی روشن شود.

خجسته با بیان اینکه شورای شهر و روستا برای مدیریت شهری تعیین شده است، یادآور شد: کلیات طرح دهیاری‌ها در اولویت کاری کمیسیون قرار دارد و کمیته تشکیل شده با ارائه نظرات تلاش می‌کنند تا این طرح طی یک هفته مورد بررسی کامل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با تصویب قوانین دهیاری‌ها شوراهای روستا از بلاتکلیفی بیرون می‌آیند، گفت: کلیات اصلاح و بازنگری قانون انتخابات شوراها هم تصویب شده و کارهای بعدی آن انجام می‌شود تا برخی موارد در این قانون به‌روز شود.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی  کشور مجلس با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا بازوی نظارتی مجلس در استان‌ها می‌شوند، توضیح داد: با قانونمند کردن شوراهای شهر و روستا باید جایگاه شوراها مشخص شود، اگر شوراها به مجلس شورای اسلام وصل شده و به عنوان بازوی نظارتی مجلس در استان‌ها باشند، می‌توانند در بسیاری از امور تعیین و تکلیف استانی با هماهنگی مجلس حضور پیدا کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:,ساعت 18:31  توسط محمد گلزار