سلطانی صبور:همدان در جشنواره تئاتر، داشته‌های فرهنگی خود را نشان دهد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

سلطانی صبور:همدان در جشنواره تئاتر، داشته‌های فرهنگی خود را نشان دهد

به گزارش خبرگزارس فارس نماینده مردم رزن با بیان اینکه همدان در این جشنواره می‌تواند داشته‌های فرهنگی خود را عرضه کند، گفت: تقویت خودباوری فرهنگی از دیگر مزایای برگزاری چنین جشنواره‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: آن طور که شایسته استان همدان است قدر فرهنگ و هنر خود را نمی‌دانیم و نتوانسته‌ایم آن را عرضه کنیم، که با فرصت برگزاری جشنواره می‌توان نسبت به این مهم مبادرت ورزید.

به گفته وی اصحاب فرهنگ و هنر و به خصوص رسانه‌ها باید در ایام برگزاری جشنواره دست به دست هم داده و توانایی‌های فرهنگی و هنری استان را معرفی کنند.

سلطانی‌صبور با بیان اینکه استان همدان از نظر فرهنگی و هنری در سطح بالایی قرار دارد، تأکید کرد: حمایت از این داشته‌ها و تمرکز بر ظرفیت‌ها می‌تواند عامل پیشبرد بهتر امور در بعد فرهنگ و هنر باشد.

وی اظهار کرد: استفاده از فرصت برگزاری این جشنواره برای معرفی جاذبه‌های توریستی، تاریخی و گردشگری استان به منظور افزایش سطح درآمدزایی، از دیگر موضوعاتی است که نباید مورد غفلت واقع شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، الگوهای فرهنگی و هنری استان به افراد شناسانده شود، تأکید کرد: مفاخر بزرگی چون مرحوم میرسیدعلی همدانی، سیدجمال‌الدین اسدآبادی، باباطاهر، عین‌القضات همدانی، حکیم بوعلی‌سینا و... باید برای مخاطبان جشنواره معرفی شوند.

وی با بیان اینکه الگوی فرهنگی بزرگی چون میرسیدعلی همدان نماد معنوی آسیای میانه است، تأکید کرد: این شخصیت منحصر به فرد هنوز در میان خود همدانی‌ها نیز ناشناخته باقی مانده است.

 

* آثار بزرگان با زبان هنری به کودکان و نوجوانان منتقل شود

سلطانی‌صبور با اشاره به اینکه حکیم ‌بوعلی سینا چند اثر نمایشنامه‌ای در قالب رمان‌های بلند دارد، افزود: رمان فلسفی حی‌بن‌یقظان از آثار ایشان است که می‌شود آن را تبدیل به اثر نمایشی با بهره‌گیری از زبان روز کرد.

وی گفت: معرفی این گونه آثار و نمادهای فرهنگی، به خودی خود می‌تواند در ذهن مخاطب سئوال ایجاد کرده و وی را در پی تحقیق و کاوش برای شناختن بیشتر کمک کند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کودکان و نوجوانان دارای ظرفیت هنری بالایی هستند، اظهار کرد: این قشر نابغه، مستعد کسب اطلاعات و مفاهیم مختلف است که به طور قطع برگزاری این گونه جشنواره‌ها و ارائه مفاهیم ارزشی و انسانی می‌تواند آنها را برای زندگی آینده مهیا سازد.

وی با بیان اینکه معرفی بزرگان و افراد تأثیرگذار دین و جامعه به کودکان با زبان لطیف هنری و کودکانه می‌تواند باعث الگوبرداری آنان شود، گفت: کودکان و نوجوانان را نباید دست کم گرفت، اما یکی از ایرادات ما در این است که این قشر را چندان مورد توجه جدی قرار نمی‌دهیم.

سلطانی‌صبور کودکان و نوجوانان را چهره‌های فرهنگی جامعه قلمداد کرد و ابراز کرد: هنر داشتن خلاقیت است که با واکاوی رفتار این قشر از جامعه متوجه خلاقیت و هنرمندی آنها در عرصه‌های مختلف می‌شویم.

وی سازندگی شخصیت هنری کودکان و نوجوانان را از دیگر ابعاد اثرگذار این جشنواره دانست و افزود: باید از این فرصت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:,ساعت 15:38  توسط محمد گلزار