فامیل کریمی: رسانه ملي نسبت به جشنواره تئاتر همدان، بي‌رحمي كرد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

فامیل کریمی: رسانه ملي نسبت به جشنواره تئاتر همدان، بي‌رحمي كرد

علی اکبر فامیل کریمی معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در ستون یاداشت این روزنامه اظهار داشت:همدان را به حق بايد در طول قريب به يك دهه گذشته، احياگر جشنواره فيلم و تئاتر كودك و نوجوان دانست، اگر آرشيو و اسناد و مدارك جشنواره بين‌المللي فيلم و تئاتر كودك و نوجوان، در دوره‌هاي قبل از دوره نوزدهم بررسي شود، روند رو به افول و فضاي روبه موت در تار و پود آن كاملاً مشهود است.

با ورود اين جشنواره به همدان در سال 86 بايد اذعان كرد، رمقي نو، روحي جديد و حياتي مجدد بر اين جشنواره دميده شد، كه صاحبان زر و زور و تزوير و عناصر محفلي و دلال‌هاي عرصه‌هاي هنري سرنوشت ديگري بر آن رقم زدند و با وجود تمام هزينه‌هايي كه استان همدان براي حيات مجدد آن پرداخته بود، از همدان گرفتند و به استان اصفهان تقديم كردند.
جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان نيز با ورود مجدد به همدان روح و حيات ديگري گرفت كه حقيقتاً بايد زادگاه و خواستگاه آن را هم، همدان دانست و به نظر همه متوليان امر در حوزه اين هنر نجيب، پيشرو، تأثيرگذار و كم هزينه، به بهترين وجه ممكن شاهد برگزاري هجدهمين دوره در سال گذشته بوديم و نوزدهمين دوره نيز باشكوه هر چه بيشتر برگزار شد.
لكن در دوره نوزدهم دو رويكرد متفاوت و يا مضاعف با آن همراه است.
رويكرد اول، اقبال بالاي مردمي به اين جشنواره است، جلوي سالن‌هاي برگزاري نمايش، تراكم جمعيت، مشهود، ديدني و ستودني بود.
به خصوص در روز افتتاحيه جشنواره با حضور خانواده‌ها كه به همراه فرزندان كودك و نوجوان خود استقبال چشمگيري از جشنواره داشتند.
رويكرد دوم، توجه به وضعيت اقتصادي كشور و صرفه‌جويي نهايي در هزينه‌هاست كه امسال بر اين جشنواره حاكم است، و واقعاً بايد آن را الگويي ديگر نام نهاد.
لكن اگر در جشنواره فيلم كودك و نوجوان، جريان زر و زور و تزوير، بي‌رحمي خود را نشان داد و محفل‌نشينان عرصه هنري ظلمي به همدان روا داشتند، در جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان كه با حضور چندين كشور خارجي از جمله ايتاليا، اسپانيا، سوئيس، آلمان، هلند و آفريقاي جنوبي مي‌توانست بازتاب ويژه‌اي داشته باشد، اين بار شبكه‌هاي سراسري صدا و سيما بي‌رحمي خود را نشان دادند و اعلام كردند كه صرفاً در صورت عقد قرارداد پولي، انعكاس و پوشش اين رويداد بين‌المللي را عهده‌دار خواهند شد.
اين در حالي است كه همزمان با اين جشنواره، جشنواره فيلم كودك و نوجوان در اصفهان برگزار و علاوه بر پخش برنامه‌هاي زنده و مفصل آن، پوشش خبري كامل نيز بر آن حكمفرماست.
در يك چنين فضايي چگونه افكار عمومي اين ديار مي‌توانند بپذيرند شبكه‌هاي سراسري صدا و سيما، رسانه ملي است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:,ساعت 18:43  توسط محمد گلزار