فرماندار همدان:نبود شهر کتاب در همدان یک خلأ است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

فرماندار همدان:نبود شهر کتاب در همدان یک خلأ است

همدان‌پیام: فرماندار همدان با بیان اینکه نبود شهر کتاب در همدان یک خلأ است، گفت: ایجاد شهر کتاب بسیاری از دغدغه‌های کمبود کتابخوانی را رفع می‌کند.
حسن قهرمانی مطلق در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه‌های همدان افزود: با حمایت همه دستگاه‌های فرهنگی با فراخوانی برای ایجاد شهر کتاب و سرمایه‌گذاری در این زمینه، فرهنگ کتاب و کتابخوانی گسترش پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید از تاکیدات مقام معظم رهبری است و در دین اسلام نیز به آن سفارش شده است و این امر وظیفه مسئولان فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند.
وی اظهار داشت: هدف سند نهضت مطالعه مفید دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه مفید بر اساس سند چشم‌انداز در بخش فرهنگ عمومی در افق 1404 است.
فرماندار همدان گفت: فضای مطالعه بر اساس این سند در شهرستان همدان باید به ازای هر 100 نفر به 8 متر افزایش یابد که اکنون 5/2 متر است.
قهرمانی مطلق افزود: عضویت در کتابخانه‌های عمومی در این سند باید به 35 درصد برسد و به ازای هر نفر 4 جلد کتاب فراهم شود.
وی با تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: تقدیر از فعالان عرصه کتاب، عصر شعر و نقد کتاب و جشن اهدای کتاب از برنامه‌های این هفته است. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان نیز گفت: با فراخوان به ناشران 10 نفر از آنان برای برپایی نمایشگاه کتاب در سطح مدارس اعلام آمادگی کردند که در هفته کتاب برگزار می‌شود.
محمدعلی فرجی افزود: آموزش 52 نفر از کتابداران، نمایش خیابانی با موضوع کتابخوانی، نشست فعالان کتاب و تقدیر از ناشران کتاب از جمله برنامه‌های ارشاد در هفته کتاب و کتابخوانی است. در ادامه سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان گفت: مجموع کتاب‌های آموزشی «شهر من» در قالب مباحث آموزش شهروندی تا چند روز آینده در همدان چاپ می‌شود.
عباس صوفی افزود: اولین نشریه «بچه‌ها سلام» نیز به تعداد 6 هزار شمارگان چاپ شده و ماهانه در اختیار دانش‌آموزان دوره ابتدایی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه از آبان ماه امسال 7 هزار نفر از دانش‌آموزان در اردوهای آموزش شهروندی شرکت می‌کنند، گفت: برای اجرای این طرح 30 هزار جلد کتاب در قالب بسته‌های فرهنگی به دانش‌آموزان اهدا می‌شود.
صوفی با بیان اینکه شهرداری در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی جلوتر است، اظهار داشت: اجرای طرح «کتاب در دسترس» در چهار منطقه و 15 سازمان شهرداری از برنامه‌های این ارگان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی است.
وی از راه‌اندازی ایستگاه مطالعاتی در پارک‌ها خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح 7 پارک در همدان شناسایی شده است.
صوفی گفت: کتابخانه عمومی فرهنگسرای عین‌القضات همدانی با ظرفیت 50 هزار جلد کتاب به زودی راه‌اندازی می‌شود که به صورت 24 ساعته فعال خواهد بود.
وی از آغاز عملیات اجرایی 4 فرهنگسرا در نقاط توانمندسازی شهر همدان خبر داد و افزود: در مرکز شهر همدان نیز فرهنگسرای حجاب ویژه بانوان احداث می‌شود.
وی اظهار داشت: مرکز مطالعات جامع فرهنگی شهر همدان نیز یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود که این مرکز به نیازهای پژوهشی شهروندان پاسخ خواهد داد.
وی همچنین از ایجاد خانه سالمندان با عنوان «برنا دلان» خبر داد و افزود: به زودی این مرکز در پارک مردم راه‌اندازی می‌شود که با همه امکانات از جمله کتابخانه از 7 صبح تا 19 در اختیار سالمندان است و در مرحله بعدی نیز مرکز «برنا دلان» در 3 پارک ایجاد می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:,ساعت 19:1  توسط محمد گلزار