آریایی نژاد:ارائه پیوست سلامت، توسعه و سلامت پایدار را به‌دنبال دارد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

آریایی نژاد:ارائه پیوست سلامت، توسعه و سلامت پایدار را به‌دنبال دارد

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن روز استاندارد، تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون موضوع استاندارد درتمام بخش‌های تولیدی، صنعتی و پژوهشی کشور بسیار کم رنگ شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارائه پیوست سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از برنامه‌ها به جهت افزایش سطح استاندارد در کشور است، گفت: بر اساس ماده ۳۲ قانون برنامه پنجم توسعه، ارائه پیوست ملی سلامت در طرح‌ها یکی از وظایف مهم این وزارتخانه به‌شمار می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه  توسعه پایدار درگرو سلامت پایدار کشور است، افزود: به‌طور حتم همه دستگاه‌ها در توسعه محور سلامت جامعه باید پیشتاز باشند؛ از این‌رو اگر مبناء و هدف را سلامت جامعه قرار دهیم موفق بوده در غیر این صورت با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شویم.

آریایی‌نژاد درباره محور پیوست ملی سلامت، توضیح داد: بر اساس این پیوست، طرح‌های بزرگ باید پیوست ملی سلامت دریافت کنند که دیده‌بانی و رصد آن برعهده وزارت بهداشت و درمان است؛ یعنی وزارت بهداشت باید تعیین کند کدام طرح لازمه و شرط  دریافت پیوست ملی سلامت را دارند.

این نماینده مجلس نهم، با انتقاد از تولید محصولات بی‌کیفیت در کشور، تصریح کرد: به‌طور حتم تقویت محور پیوست ملی سلامت و استانداردسازی محصولات می‌تواند در افزایش کیفیت  تولید داخلی نقش به‌سزایی داشته باشد.

آریایی‌نژاد با مد نظر قرار دادن آغاز انعقاد قرارداد وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی با سایر وزارتخانه‌ها، برای ارائه پیوست سلامت یادآور شد: به‌طور حتم این اقدام می‌تواند در اصولی کردن طرح‌ها و اقدامات سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تأثیرگذار باشد.

عضو هیأت رئیسه بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم فراگیر شدن پیوست ملی سلامت تأکید کرد و گفت: افزایش سطح استاندارد در کشور گام مؤثری در جهت توسعه و سلامت پایدار به شمار می‌رود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:,ساعت 19:22  توسط محمد گلزار