خجسته:در احقاق حقوق مردم با هيچ كس و هیچ چیز معامله نمی‌کنم

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

خجسته:در احقاق حقوق مردم با هيچ كس و هیچ چیز معامله نمی‌کنم

به گزارش همدان پیام خجسته در نشست با حزب موتلفه همدان اظهار داشت: دوستان مؤتلفه در خط ولايت مطلقه فقيه و در راه خدا فعاليت مي‌كنند و از همه نخبگان، صاحبنظران و دوستداران توسعه استان مي‌خواهم تا با ارائه راهكار، پيشنهادات و انتقادات سازنده خود نمايندگان شهرستان را در انجام اين مهم ياري رسانند.

خجسته با اعلام اينكه چندين كارگروه فكري را براي اين منظور در دفتر خود تشكيل داده است، تصريح كرد: امروز من به عنوان نماينده شما مردم، آماده شنيدن حرف‌هاي نخبگان براي اعتلاي شهر و استان خود هستم.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس نهم ضمن تأكيد بر وحدت و انسجام فكري اعضاي مؤتلفه، خاطرنشان كرد: رمز موفقيت شما و ما در وحدت كلمه است و ما نمايندگان در مجمع نمايندگان استان با وحدتي بی‌نظیر در حال پيشبرد امور مختلف استان در مجلس هستيم.
خجسته با تأكيد بر دو محور ولايتمداري و كارداني، خطاب به مديران شهر و استان گفت: مديران ما تا زماني كه حول اين دو محور در استان فعاليت كنند، روي چشم ما جاي دارند و تأكيد ما بر مسئولان كشوري بکارگیری نیروهای استانی بوده و خواهد بود؛ چرا كه ما در استان خود نيروهاي توانمند و متخصص بسياري براي به دست گرفتن مديريت‌هاي مختلف سراغ داريم.
وي با انتقاد از برخي كارشكني‌ها كه موجب جلوگيري از توسعه استان مي‌شود، ادامه داد: ما نمايندگان در جلسه‌اي با آقاي آزاد قبل از تصدي وی بر استانداري همدان دغدغه‌هاي خود مبني بر محورهاي ولايتمداري و انجام كار بي‌وقفه براي جبران عقب‌ماندگي استانمان را يادآور شديم، لذا وقتي او خيالمان را از موارد فوق آسوده كرد ما نيز با تمام توان حمايت خود را از وي اعلام كرديم.
خجسته با اعلام اينكه استان ما در بسياري از موارد در 30 سال اخير از خيلي پيشرفت‌ها عقب مانده است، افزود: از همان اسفند سال گذشته كه انتخاب خود را قطعي ديدم، شروع به كار كرده و تا خرداد امسال كه رسماً وارد مجلس شدم با بسياري از مسئولان ذی‌ربط و سازمان‌هاي مربوط ارتباط خود را براي توسعه استان آغاز كردم.
وي با اشاره به وضعيت آب شرب همدان تصريح كرد: پروژه آب‌رساني از سد تالوار به همدان از مصوبات سال 83 مقام معظم رهبري به اين استان بود و وقتي بنده رسماً به عنوان نماينده وارد كار شدم، متوجه شدم كار اجرايي اين سد در 8 سال گذشته فقط 23 درصد پيشرفت داشته و اين وضعيت خوبي نبود، لذا با همكاري ساير نمايندگان استان توانستيم بحمدا... 150 ميليارد تومان براي پيشرفت اين پروژه اعتبار بگيريم و الان مي‌بينيم كه در سه شيفت كاري در اين پروژه كارگران و مهندسان مشغول كار هستند.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي اتحاد و وحدت نظر خوبي كه اكنون بين نمايندگان استان در مجمع نمايندگان و آنها با مسئولان استان و در راس آن با نماینده ولی فقیه در استان دارند، را در طول تاريخ بعد از انقلاب اسلامي، بي‌نظير توصيف كرد و افزود:‌ استان همدان به علت عدم توافق و هماهنگي بين نمايندگانش در مجلس همچنين مسئولان با يكديگر، در 30 سال گذشته آسيب‌هاي بسياري ديده است؛ بنابراین ما با برطرف كردن اين نقطه ضعف به گونه‌اي حركت كرديم كه امروز نمايندگان استان در مجلس رياست سه كميسيون را توانسته‌اند به دست آورند و اين انجام نمي‌گرفت مگر با اتحاد و همدلي كه بحمدا... ما به آن دست پيدا كرده‌ايم.
خجسته با بیان نمونه‌اي از اين همدلي و وحدت كه بين نمايندگان، مسئولان با محوریت ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر برقرار شده، خاطرنشان كرد: زماني كه براي اعاده حقوق استان در بعد فرهنگي آن خدمت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رسيديم، آقاي حسيني وقتي چنين اتحادي را از مسئولان استان ديد تحت تأثير قرار گرفت و آن را بي‌نظير دانست.
وي در ادامه سخنان خود يادآور شد: ما در اعاده حقوق از دست رفته استان تكروي نمي‌كنيم و اگر به طور مثال مشكل خاصي براي ملاير به وجود آيد همگي در تلاشيم تا آن مشكل را حل كنيم؛ اگرچه در مجلس نگاه ما كشوري است اما در استان همان‌گونه كه مشكلات همدان و توسعه آن را مي‌بينيم، همان‌گونه نيز به ساير شهرهاي استان حساس هستيم.
در اين خصوص برنامه ما اين است تا هر ماه پاي يك وزير را به استان باز كنيم تا مشكلات را از نزديك رصد كرده و همانجا از وي قول برطرف كردن امور مربوط را نيز بگيريم.
خجسته با اشاره به بازديد وزير راه و شهرسازي از وضعيت راه‌هاي مواصلاتي ريلي و جاده‌هاي استان ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي خود در بخش‌هاي مختلف براي استان به اعضاي مؤتلفه همدان، تصريح كرد: فرودگاه همدان به حول و قوه الهي تا يك ماه ديگر شروع به كار مي‌كند و در سال 92 نيز به جرگه فرودگاه‌هاي بين‌المللي خواهد پيوست. ضمن اينكه در بحث راه‌آهن نيز هر روز تا 2 كيلومتر ريل‌گذاري مي‌شود.
وی در ادامه با اشاره به بحث تحريم‌ها گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران در اوج قدرت است و هسته‌هاي مقاومت در دنيا شكل گرفته و جنگ‌هاي 33 روزه لبنان و 23 روزه غزه ثابت كرد حزب‌ا... برترين قدرت دنياست. دنيا مي‌داند جنگ با ايران فايده ندارد. آمدند تحريم‌ها را شروع كردند، اما تحريم‌هاي نظامي كه در گذشته انجام شد ما را به پيشرفت‌هاي نظامي مي‌رساند. جنگ آينده جنگ الكترونيكي است. تحريم‌ها تبديل به فرصت شده و دنياي غرب از دست جمهوري اسلامي عصباني است.
خجسته گفت: اجلاس غير متعهدها براي كشورمان امتياز بزرگي بود آنها مي‌خواستند این اجلاس برگزار نشود يا ضعيف برگزار شود. در هنگام اجلاس با سران 30 كشور و با چندين هيأت صحبت كرديم و قراردادهايي امضا شد.
وي گفت: صحبت‌هاي مقام معظم رهبري همه را تحت تأثير قرار داد و افق جديدي براي دين باز كرد. وجود ايشان براي دنيا و جهان اسلام يك نعمت است. برگزاري اجلاس باعث شد تا تحريم‌هاي نفتي را بشكنيم. در اين خصوص بايد اقتصاد مقاومتي و جهاد اقتصادي را اجرا كنيم.
نماينده مردم همدان و فامنين در خانه ملت در خصوص گراني‌ها گفت: نبايد معيشت مردم در خطر بيفتد. 27 دستگاه نظارتي كجا هستند؟ مرغ و شير چرا گران مي‌شود؟
وي در ادامه از وجود يك دلال بين‌المللي نهاده‌هاي دامي خبر داد كه مجلس او را افشا كرد.
خجسته تصريح كرد: دست‌هايي در داخل و خارج كارشكني مي‌كنند و بازار نيز كنترل نمي‌شود. مجلس مصوبه مي‌دهد، اما اجرا نمي‌شود. ما در مجلس به فكر مردم حاشيه شهر هم هستيم و از وزارتخانه‌هاي اقتصادي خواستيم كه با جديت وارد شوند و جلوی گراني را بگيرند و نيازهاي اوليه مردم را تأمين كنند. مجلس، مجلس ولايي، قدرتمند و گوش به فرمان ولايت است.
وي گفت: جريان انحراف و افراد وابسته به آن در بين مردم جايگاهي ندارد.
خجسته در پايان به سؤالات اعضاي مؤتلفه اسلامي استان پاسخ گفت. وي در پاسخ به اين سؤال كه علت فرصت‌سوزي در استان چيست، گفت: استاندار سابق 5/2 سال وقت استان را گرفت، بنابراين ما نمي‌گذاريم ديگر كسي وقت مردم را بگيرد. وي در خصوص اهميت و جايگاه كميسيون شوراها گفت: در اين كميسيون در تمام امور وارد مي‌شويم و مسائل را رصد مي‌كنيم. وزير كشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهياران و نيروهاي انتظامي و شورا با كميسيون شوراها هماهنگ هستند. در اين كميسيون كارشناسان طرح مي‌دهند و از 5 مشاور ملي نيز كمك مي‌گيريم. كميسيون قوانين انتخاباتي را بررسي و اصلاح مي‌كند.
وي در خصوص انتخابات شوراها گفت: بايد انسان‌هاي متعهد و متخصص انتخاب شوند و ما قانون شوراها را اصلاح خواهيم كرد.
رئيس كميسيون شوراها و امور داخلی مجلس نهم در خصوص گراني‌ها گفت: بخش اعظم گراني‌ها مربوط به سوء مديريت است. 80 درصد به موضوع مديريت برمي‌گردد. نگراني‌ها از بي‌تفاوتي مسئولان است. چرا مسئولان راهکارهای جلوگیری از گرانی‌ها را ارائه نمی‌دهند؟
وي در مورد مسائل مديريتي استان گفت: در نامه‌اي از مديران خواسته‌ايم كه كارهاي خود را ارائه دهند.
17 گروه تخصصي در استان دارند كار مي‌كنند و ما آدم‌هاي خنثي را ديگر تحمل نخواهيم كرد. در اين خصوص بايد استاندار، فرمانداران و سایر مسئولان قوي باشند و من افق استان را روشن مي‌بينم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا تغيير و تحول در استان به كندي پيش مي‌رود و آيا اختلاف نمايندگان منجر به اين موضوع شده است؟ گفت: در مجمع نمايندگان اختلافي براي انتصاب مديران نداريم. استاندار نيز بررسي‌ها را انجام داده و كارهاي خود را پيش خواهد برد. ما مديران استانی قوي مي‌خواهيم، البته اگر مديري غير بومي، قوي و كاردان بود از او حمايت مي‌كنيم و با مدیران ضعیف و ناتوان برخورد خواهد شد.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي همچنین از نتایج نشست چند ساعته با استاندار همدان در بدو ورود به همدان سخن گفت و اینکه مطالبه مردم استان همدان روي كار آمدن نيروهاي ولايتي، كارآمد، تحول‌گرا و با اولويت بكارگيري نيروهاي استاني است.
امير خجسته با توجه به تغييرات مديريتي اخير در استان گفت: در جلسه 3 ساعته‌اي كه مجمع نمايندگان استان در بدو ورود استاندار جديد به همدان داشت مجمع نمايندگان با آزاد به توافق رسيد كه در كادرهاي مديريتي از نيروهاي استاني استفاده شود و از بکارگیری نيروهاي خارج از استاني خودداري شود مگر آنكه نيروي توانمند و تخصصي در استان نباشد كه خوشبختانه در تغييرات اخير از نيروهاي استاني در كادر مديريتي استفاده شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:,ساعت 19:45  توسط محمد گلزار